در حال نمایش 12 نتیجه

380.000 تومان1.050.000 تومان
380.000 تومان950.000 تومان
380.000 تومان1.050.000 تومان
فروش ویژه
450.000 تومان1.200.000 تومان
580.000 تومان1.750.000 تومان
580.000 تومان1.600.000 تومان
700.000 تومان1.900.000 تومان
750.000 تومان2.250.000 تومان

لنز طبی فصلی

لنز طبی فصلی یکی از متداول ترین نوع لنزهای تماسی است. در گروه لنز طبی و لنز رنگی این نوع کنتاکت تماسی بسیار استفاده می شود. اگر قصد خرید لنز چشم دارید، می توانید آن را در سه نوع روزانه، فصلی و سالانه تهیه کنید. هر کدام از این ها مزایا و معایب خودشان را دارند.

گرچه نظر متخص چشم در نوع لنز بسیار اهمیت دارد، اما خودتان هم می توانید با خواندن مزایا و معایب هر کدام بتوانید تصمیم صحیح تری اتخاذ نمایید.

در ادامه می توانید با مزایا و معایب لنز فصلی آشنا شوید.

معرفی لنز طبی فصلی

همان طور که اشاره شد این نوع یکی از سه نوع متداول لنزهای روزانه است. قبل از هر چیز لازم است با مفهوم لنزهای روزانه به طور کامل آشنا شوید.

لنز روزانه، لنزهایی هستند که تنها در طول روز قابل استفاده هستند. حتما باید این لنز را قبل از خواب از چشم خارج کرد. به هیچ عنوان نباید با این کنتاکت های تماسی بخوابید. در مقابل این ها لنزهای شبانه روزی قرار دارند. این ها را می توان به طور شبانه روزی استفاده کرد.

لنز طبی فصلی همان طور گفته شد یک نوع لنز روزانه است. پس به نحوه ی استفاده ی آن دقت کنید. این لنز تماسی در مدل ها و سایزهای مختلف تولید می شوند. اگر نزدیک بین هستید آن را در نمره ی منفی و اگر دوربین هستید باید آن را در نمره ی مثبت تهیه کنید. اگر هم مشکل آستیگمات دارید، باید آن را به صورت توریک خریداری کنید.

این نوع به علت این که بسیار متداول و محبوب می باشند، برندهای بسیار متنوعی آن را تولید می کنند. برای این که انتخاب مناسبی انجام دهید، حتما به مشخصات چشمتان در خرید توجه داشته باشید. قطر لنز و انحنای لنز دو پارامتر بسیار تاثیر گذار در خرید لنز است.

برای این که خرید صحیحی داشته باشید، اپتومتریست ها آزمایشاتی را هنگام معالجه چشم انجام می دهند. در نهایت مجموعه ای از برندها که مناسب شما تشخیص داده شود در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

اگر دوست دارید بدانید که خرید این نوع کنتاکت تماسی چه مزایای و یا معایبی نسبت به دیگر مدل ها دارد ادامه ی مطلب را حتما مطالعه کنید.

مزایای لنز طبی فصلی

برای بررسی مزایای لنز طبی فصلی باید ابتدا مطمئن باشید که قصد استفاده از آن را به جای عینک دارید. بسیاری از افراد که برای اولین بار قرار است از کنتاکت های تماسی استفاده کنند، اولین سوالی که می پرسند که آیا این به چشم آسیب می رسانند؟ پس از آن درگیر پیدا کردن بهتربن لنز برای خود می شوند.

متخصصان چشم ازسن 8 سال به بالا را برای استفاده از کنتاکت های تماسی مناسب تشخیص دادند. البته برای کودکان 8 تا 12 ساله بهترین نوع لنز، لنزهای شبانه روزی است. به علت این که تا دو هفته دیگر نیازی به خارج کردن آن ندارند و استفاده ی راحت تری دارند. پس ازآن مدل های یکبار مصرف پیشنهاد می شود.

بنابراین استفاده از کنتاکت های تماسی هیچ گونه ضرری برای چشم ندارد و کافی است که با تجویز پزشک استفاده شود. یکی از متداول ترین نوع لنزهای تماسی که متخصصان چشم همواره استفاده از آن را توصیه می کنند. لنزهای تماسی فصلی هستند. سه دلیل اساسی برای خرید و استفاده این لنز عبارت است از:

  • دوره ی استفاده ی مناسب
  • قیمت مناسب
  • زمان تعویض به موقع

لنزهای تماسی به خودی خود نمی توانند آسیبی به چشم ها وارد کنند. اما نحوه ی استفاده از آن ها تا حدودی در حفظ سلامت چشم ها تاثیر دارد. باید در چارچوب دستورالعمل های داده شده از ن استفاده کرد. لنزهایی که چند بار از آن ها استفاده می شود مانند لنز سالانه و فصلی باید پس از هر بار استفاده کاملا تمیز و ضدعفونی شوند.

اما نکته ی قابل توجه این است که در هر صورت کمی آلودگی به مرور روی آن باقی می ماند. لنزهای فصلی به علت این که زودتر و در فاصله ی سه ماه تعویض می شوند، کمتر در معرض آلودگی قرار می گیرند.

معایب لنز طبی فصلی

ایراد خاصی بر لنز طبی فصلی نمیتوان گرفت. تنها موردی که باید به آن اشاره کرد، نحوه ی استفاده و تمیز کزدن آن است. اینها برخلاف لنزهای یکبار مصرف نیاز به تمیز کردن دارند. تایمی که پس از هر بار استفاده برای تمیز کردن آن میگذارید خیلی اهمیت دارد.

حتما باید طبق اصول و دقت خاص تمیز کردن و شست وشوی لنز خود را انجام دهید. در غیر این صورت امکان دارد که چشمهایتان دچار مشکل شود.

بنابراین عیب این مدل گذاشتن یک تایم برای تمیز کردن آن می باشد. در صورتی که جز افرادی هستید که زمان زیادی نمیتوانید برای تمیز کردن آن صرف کنید و یا فکر می کنید که نمی توانید به خوبی از پس تمیز کردن آن برآیید، بهتر است از خرید این نوع صرف نظر کنید و از مدل های یکبار مصرف خریداری کنید.

گاهی اوقات استفاده از لنزهای تماسی مخصوصا برای کسانی که اولین تجربه استفاده را دارند، سخت میباشد. آنها وجود یک جسم خارجی را در چشمشان احساس می کنند. البته این موع گاهی اوقات و برای برخی افراد پیش خواهد آمد.

اگر خریدتان را مطمئن و بر اساس نسخه ی پزشک انجام دهید کمتر دچار این مشکل خواهید شد.

به خاطر سپردن زمان تعویض لنز نیز از موارد دیگری است که حتما باید آن را رعایت کنید. اگر در ابتدای فصل آن را خریداری کرده باشید، به خاطر سپردن تاریخ کار مشکلی نخواهد بود. اما اگر در بین فصل ها اقدام به استفاده کرئه باشید، حتما باید درجایی تاریخ را یادداشت کنید تا پس از گذشت 90 روز برای تعویض اقدام کنید.

توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید بیشتر از مدت مجاز از لنزهای تماسی خود استفاده کنید. حتی در صورتی که هنوز تاریخ انقضا دارند، اما دوره ی مصرفشان به پایان رسیده باشد، باید برای تعویض آن اقدام کنید.

سخن آخر

امیدواریم با خواندن این مقاله توانسته باشید تصمیم نهایی تان را برای خرید لنز طبی فصلی گرفته باشید. پس از لنزهای یکبار مصرف این نوع یکی از پر طرفدارتیرین نوع لنزهای تماسی است که توسط چشم پزشکان نیز بسیار توصیه می شود. گرچه لنزهای یکبار مصرف بسیار عالی می باشند، اما به دو دلیل که استفاده ی هرروزه ی ان ها هم هزینه بر می باشد هم آلودگی زیست محیطی را افزایش می دهند، کمتر مورد توصیه قرار می گیرند.

انواع مختلف این نوع را می توانید در نمایندگی لنز طبی مشاهده و خریداری کنید.

blank