در حال نمایش یک نتیجه

لنز طبی روزانه

لنز طبی روزانه گزینه ای مناسب یرای افراد تنبل می باشد. شاید با خواند این جمله تعجب کرده باشید. اما اگر جز افرادی هستید که مشغله ی زیادی دارید و نمی توانید وقت زیادی صرف مراقبت و نگهداری کنتاکت های تماسی خود کنید، بهترین گزینه خرید لنز روزانه است.

اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید و بدانید مزایای این نوع لنز تماسی نسبت به دیگر مدل ها چگونه است این مطلب را بخوانید.

ما در ادامه هم مزایا و هم معایب این لنز چشم را خدمتتان خواهیم گفت، بنابراین در پایان مقاله شما آگاهانه می توانید تصمیم بگیرید که آیا خرید لنز طبی رنگی این مدل برایتان مناسب است یا خیر.

معرفی لنز طبی روزانه

لنز طبی روزانه در واقع یک نوع لنز طبی است که دارای مدت زمان استفاده محدود است. این نوع تمام ویژگی های کنتاکت های تماسی طبی را دارند، اما از پان فقط برای 24 ساعت می توان استفاده کرد. لنز رنگی روزانه نیز به همین منوال است.

طریقه ی استفاده از این کنتاکت تماسی به این صورت است که صبح بسته بندی آن را باز می کنید و داخل چشم قرار می دهید. در پایان روز زمانی که کارهایتان به پایان رسیده است و می خواهید بخوابید، کافی است آن را از داخل چشمتان خارج کنید و دور بیندازید.

در حالی مدل های دیگر لنزهای تماسی مانند لنز طبی فصلی و لنز طبی سالانه پس از این از چشم خارج می شوند برای استفاده ی بعدی در داخل جالنزی نگهداری می شوند. این مدل ها زا باید پس از هر بار استفاده با دقت شست و شو و ضدعفونی شوند. به همین دلیل گفته می شود که لنزهای طبی روزانه گزینه ای مناسب برای افراد تنبل و کم حوصله می باشد.

در واقع این ها نمونه ای از لنزهای یکبار مصرف هستند. لنز یکبار مصرف اصطلاحی است که برای مدل های روزانه به کار برده می شود. زیرا پس از استفاده دور انداخته می شوند.

این لنز روزانه مانند مدل های دیگر برای انواع مشکلات چشممی قایل تهیه است. مشکلات نزدیک بینی، دوربینی و آستیگمات از مشکلات رایج چشمی هستند. این نوع برای تمای این مشکلات دارای مدل های مناسبی هستند.

مزایای لنز طبی روزانه

اپتومتریست ها به شدت خرید لنز طبی روزانه را توصیه می کنند. دلایل زیادی وجود دارد برای این که این لنز به شدت توسط اپتومتریست ها توصیه می شوند.

ایمنی

مهم ترین علت توصیه چشم پزشکان برای استفاده ی این نوع ایمنی بالای آن می باشند. استفاده از کنتاکت های تماسی تا میزان زیادی خطر ابتلا به عفونت های چشمی را کاهش می دهد.

علت آن نیز کاملا واضخ و مشخص است. شما رمانی که هربار از یک جفت لنز تازه استفاده می کنید شانس ایجاد میکروب ها، باکتری ها بر سطح لنز را به صفر کاهش می دهید. حتی اگر در طول استفاده آلودگی بر سطح لنزتان بشینید به علت این که شب آن لنز را دور می اندازید، باز هم این احتمال را از بین می برید.

بنابراین لنز طبی روزانه یکی از ایمن ترین نوع های لنزهای تماسی به حساب می آید.

راحتی

دومین مزیت خرید لنز طبی روزانه راحتی استفاده از آن است. به علت این که هر روز صبح از یک حفت لنز تازه استفاده می کنید، دوره ی استفاده ی راحتی را تجربه می کنید. اما زمانی که قرار است آن را از چشم خارج کنید نیز راحت هستید.

زیرا تنها باید آن را از چشم خارج کنید و دور بیندازید. این لنزها نیازی به تمیز کردن و ضدعفونی کردن ندارند. تمیز کردن و ضدعفونی کردن لنزها کار حساس است که وقت گیر نیز می باشد. افرادی که پر مشغله هستند و یا این که حوصله ی انجام این کارها را ندارند خرید این مدل ها برایشان مناسب تر است. زیرا در صورت سهل انگاری و عدم دقت در اتمیز کردن لنزهای تماسی خطر ابتلا به عفونت های چشمی به شدت افزایش پیدا می کند.

عدم ایجاد حساسیت چشم

چشم انسان به طور طبیعی رسوبات چربی و پروتئینی تولید می کند که برای عملکرد چشم لازم و ضروری می باشد. اما این مواد زمانی که به روی لنز رسوب می کنند مشکلاتی را در دراز مدت ایجاد خواهند کرد. به عنوان مثال تاری دید و یا ایجاد حساسیت در چشم از مشکلات آن خواهد بود.

در صورت خرید لنز طبی روزانه دیگر لازم نیست از این بابت نگران باشید. زیرا در یکگ روز استفاده امکان تجمع رسوبات چربی بر سطح لنز وجود ندارد.

مناسب برای افراد با چشم خشک

لنز طبی روزانه مناسب ترین نوع لنزهای تماسی برای افراد با چشمان خشک و حساس است. یکی از دلایل آن همان عدم دسوب چربی های پروتئینی است. اما دلیل مهمتر آن اکسیژن رسانی بالای آن است. به علت این که هر روز صبح از یک جفت لنز تازه استفاده می کنید، مکانیزم اکسیژن رسانی آن بهتر عمل می کند و بدین ترتیب قرنیه چشمتان تنفس بهتری دارد و این باعث می شود که با خشکی چشم مقابله کند.

معایب لنز طبی روزانه

شاید تنها عیبی که بر لنز طبی روزانه می توان گرفت هزینه بر بودن آن است. کسی که مشکل چشمی دارد و نخواهد از عینک استفاده کند، هرروز باید از یک جفت لنز تماسی استفاده کنید. این باعث افزایش هزینه های خرید لنز چشم می شود.

قیمت لنز طبی روزانه در مقایسه با لنز سالانه و لنز فصلی کمتر است. در صورتی که فرد بخواهد هر روز از آن استفاده کند، قیمت آن افزایش پیدا می کند.

اما اگر دوست دارید چشمانی همواره سالم داشته باشید و حس راحتی را تجربه کید خرید این نوع پیشنهاد می شود. اما اگر واقعا فکر می کنید هزینه ی استفاده از این نوع برایتان زیاد است، می توانید لنز طبی فصلی را تهیه کنید.

برای دیدن انواع مدل های لنزهای تماسی مانند لنز رنگی و طبی روزانه و اطلاع از قیمت آن به سایت نمایندگی لنز طبی مراجعه کنید. اکسل، مورنینگ و سیباویژن از جمله برندهایی هستند که دارای این نوع هستند. اگر واقعا قصد خرید این نوع را دارید بهتر است حتما ابتدا از لنز مناسب چشمتان مطمئن شوید. اگر نسخه ی چشم گزشمی تهیه کنید به شما خواهد گفت که کدام نوع برایتان مناسب تر است.

blank