در حال نمایش 9 نتیجه

لنز طبی سالانه

لنز طبی سالانه مناسب برای افراد با مشکلات تثبیت شده ی چشمی است. افرادی که مایل به استفاده از لنزهای تماسی هستند باید حتما نسخه ی چشم پزشکی قبل از خرید تهیه کنید. در واقع همان طور که برای خرید عینک به اپتومتریست و یا متخصص چشم مراجعه می کنید و نسخه ای جهت خرید عینک دریافت می کنید، خرید کنتاکت تماسی هم به همین شکل است.

داشتن نسخه ی پزشک برای خرید لنز چشم بسیار اهمیت دارد. شما برای خرید عینک فقط به یک نمره احتیاج دارید. اما برای خرید لنز علاوه بر نمره ی چشم نیاز به پارامترهای دیگر چشمتان مانند قطر، انحنای چشم و میزان حساسیت چشم نیز احتیاج دارید.

شما می توانید لنز طبی رنگی خود را در سه نوع فصلی، سالانه و روزانه تهیه کنید. در ادامه با مدل سالانه آشنا خواهید شد.

معرفی لنز طبی سالانه

لنز طبی سالانه یک لنز با دوره ی استفاده ی دوازده ماه است. لنز رنگی سالانه و طبی سالانه گزینه ای مناسب برای استفاده ی طولانی مدت است. برخی از افراد فکر می کنند که این یک نوع لنز دائمی است. اما اصلا نباید این اشنیاه را مرتکب شوید و از این لنز به صورت دائمی استفاده کنید.

در واقع تمامی مدل های لنزهای تماسی موجود در بازار لنز روزانه هستند. این بدین معنی است که باید لنز را روز در داخل چشم تان قرار دهید و شب قبل از خواب از چشم خارج کنید. این قانون برای تمامی مدل های لنز طبی فصلی و لنز طبی روزانه صدق می کند.

تنها با لنزهایی که دارای این قابلیت هستند می توانید شب بخوابید. لنزهای شبانه روزی از این مدل ها است. اگر از این مدل بخرید می توانید شب ها نیز با آن بخوابید. فقط باید به دوره ی استفاده ی آن نیز توجه داشته باشید. زیرا آن ها نیز دارای طول عمر محدود یک هفته، دو هقته و یا یک ماه هستند. پس از پایان آمدن این دوره باید تعویض شوند.

لنز سالانه در برندهای زیر تولید می شوند:

  • رینبو
  • بونو
  • کلیرویژن
  • مورنینگ
  • هیپنوس
  • آیس کالر
  • سولکو

برای این که بدانید کدام مدل را می توانید تهیه کنید باید به مطالب گفته شده در اول مقاله مراجعه کنید. در واقع پس از تهیه نسخه ی پزشک و دریافت قطر و انحنای پایه لنز و تطبیق آن با مشخصات چشمتان می توانید تصمیم بگیرید کدام نوع برایتان مناسب خواهد بود.

در ادامه مزایا و معایب این نوع گفته می شود تا بتوانید راحت تر تصمیم خود را برای خرید این لنز طبی بگیرید.

مزایای لنز طبی سالانه

مزیت اصلی لنز طبی سالانه صرفه جویی در خرید لنز است. هزینه ای که برای پرداخت این لنز می پردازید در طول یکسال اصلا به چشم نمی آید. در حالی که در صورت خرید لنز فصلی هر سه ماه و لنز روزانه هر روز باید مبالغی پرداخت کنید.

اما با خرید این مدل تا یکسال خودتان را از پس هزینه های خرید لنز راحت کرده اید. تنها باید مبالغی را جهت خرید محلول لنز و جالنزی بپردازید. در واقع محلول لنز و جالنزی محصولاتی هستند که باید هر سه ماه یکبار تعویض شوند.

در صورت خرید لنز سالانه نیازدارید که در مدت زمان استفاده از آن 4 بار محلول و جالنزی خود را تعویض کنید. این جز قوانین استفاده از محلول ها و محفظه های نگهدارنده لنز است.

تمیز کردن لنزهای سالانه از اهمیت خاصی برخوردار است. به علت این که این ها برای مدت زمان طولانی استفاده می شوند، یشتر در معرض رسوبات چربی و پروتئنی قرار می گیرند. به همین دلیل باید پس از هر بار استفاده با دقت و وسواس بیشتری آن ها را تمیز و ضدعفونی کنید.

معایب لنز طبی سالانه

مدت زمان طولانی استفاده از لنز رنگی طبی سالانه همان قدر مزیت آن محسوب می شد، می تواند یک عیب بزرگ نیز باشد. در واقع متخصان چشم می گویند که هر چه مدت زمان استفاده و زمان تعویض لنز کوتاه تر باشد، سلامت چشم ها بهتر حفظ خواهد شد.

در استفاده های طولانی لنزها در معرض آلودگی های بیرون و همچنین رسوبات چشمی قرار می گیرد. این آلودگی ها به مرور باعث آسیب زدن به چشم می شوند. شاید بگویید که پس از هربار استفاده آن ها را با محلول لنز تمیز می گنید.

هر چقدر آن را تمیز کنید ولی باز هم لنزی که تازه و اولین بار استفاده می شود بسیار متفاوت از این نوع خواهد بود. به همین دلیل همیشه اولین پیشنهاد متخصصان چشم لنز طبی روزانه، سپس فصلی و در نهایت لنز طبی سالانه می باشد.

معمولا افرادی که از مدل های سالانه استفاده می کنند بیشتر در معرض مشکلات چشمی قرار می گیرند. شایع ترین مشکلات چشمی عبارت است از:

  • قرمزی چشم
  • سوزش چشم
  • خارش چشم
  • ریزش اشک از چشم

این موارد خیلی نگران کننده نیستند، اما نیاز به مراقبت دارند. زیرا اگر بی توجهی کنید می توانند باعث زخم چشم، عفونت چشم و در موارد بسیار حد از بین رفتن بینایی شوند.

در صورتی که موارد بالا برایتان اتفاق افتاد، حتما در اسرع وقت به چشم پزشک مراجعه کنید. احتاملا با استفاده از قطره چشمی مشکلات چشمی تان برطرف خواهد شد.

نکات استفاده از لنز طبی سالانه

برای این که دچار مشکلات فوق نشوید، پیشنهاد می شود به مواردی که در ادامه گفته می شود درحین استفاده از لنز طبی سالانه عمل کنید.

  • در وهله ی اول پیشنهاد می شود که زودتر ار یکسال برای تعویض لنزتان اقدام کنید. اگر بتواند در دوره ی شش ماه و یا نهایت نه ماه لنز جدید خریداری کنید بسیار خوب خواهد بود.
  • پیشنهاد بعدی برای مراقبت از چشم هایتان انجام چکاپ های منظم است. هر ماه به چشم پزشک مراجعه کنید و از سالم بودن عملکرد چشم هایتان مطمئن شوید.
  • شست وشوی اصولی لنزها کار دیگری است که باید با دقت انجام دهید. اگر با این اصول پاشنایی ندارید حتما از متخصص چشمتان درباره ی آن سوال کنید. چون از این لنزها بیشتر استفاده می کنید؛ اگر از قرص های ضدعفونی کننده ی لنز هم هر ماه یکبار استفاده کنید، خوب خواهد بود.
  • در نهایت حتما شب ها قبل از خواب لنزها را از چشمتان خارج کنید و با آن ها نخوابید. خوابیدن با لنزهای تماسی برابر است با مرگ تدریجی چشمتان.
blank